Transport szkła
Transport szkła którym pokryta jest górna część Wieży Na Śnieżniku wymagał użycia śmigłowca. Zobacz jak to wyglądało. Transport ładunków podwieszonych (kilkadziesiąt ton szkła) śmigłowcem na Śnieżnik ( 1424 m n.p.m.). …
Transport szkła którym pokryta jest górna część Wieży Na Śnieżniku wymagał użycia śmigłowca. Zobacz jak to wyglądało. Transport ładunków podwieszonych (kilkadziesiąt ton szkła) śmigłowcem na Śnieżnik ( 1424 m n.p.m.). …
Artykuł, który ukazał się na łamach: www.dw.com dnia 2021/08/20. Opisany jest spór o budowę Wieży Na Śnieżniku przede wszystkim z zakresu oddziaływania na środowisko. Autorem artykułu jest: Aureliusz M. Pędziwol …
Artykuł ukazał się w dwumiesięczniku Dolnośląskiego Klubu Ekologicznego – „Zielona Planeta” 3 (126) maj-czerwiec 2016 Wieża widokowa na szczycie Śnieżnika funkcjonowała w latach 1899–1973 i była atrakcją turystyczną nie tylko …
Jedną z koncepcji było wybudowanie wielkiego peryskopu wraz z oświetleniem lotniczym i systemem kamer w otoczeniu laserowego oświetlenia.
Autor artykułu dowodzi, że budowa nowej wieży nie poprawi warunków do dalekich obserwacji ze szczytu.
Artykuł pochodzi z października 2015 roku z okresu dyskusji nt. zasadności budowy nowej wieży
Cenny krajobraz przyrodniczy o randze rezerwatu dotknięty ręką ludzką, aby maksymalnie wydobyć jego walory, jest obecnie wyjątkową atrakcją i częstym celem wypraw turystycznych. Sposób udostępnienia rezerwatów przyrody, odsłaniający przed turystami tajemnice natury, nie czyniący jej jednocześnie krzywdy, jest wielkim wyzwaniem dla projektantów.